söndag 14 juli 2013

Jag visste att det skulle bli så här


Om några timmar är min sommarsemester slut.

Det händer mig varje år.

Så jag visste att det skulle bli så här.

Lite tidigt tycker kanske du. Och ja - börjar man sin semester redan i mitten av juni tar den ofta slut i mitten av juli. Om man inte har en ultralång semester. Och det - det har aldrig hänt mig.

Jag är nöjd. Trots att semestern redan är slut så har den känts lång. Jag har hunnit med massor och ändå inte gjort särskilt mycket. Det är så det känns när man kan göra vad man vill när man vill.



Första veckan i New York var planerad. Åtminstone själva resan dit. Väl där tog vi det lugnt och gjorde det som föll oss in.


De övriga tre veckorna har jag spelat massor av golf. Och det behöver jag. Efter tre års uppehåll från spelandet och då var jag inte ens bra när jag la av. På min ständigt föränderliga "to-do-list" finns därför nu ett längre träningsläger. Jag skulle behöva åka bort, låsas in på en golfbana och träna heltid i åtminstone en vecka.




Jag har också varit ute på långa morgonpromenader, ätit massor av jordgubbar, plockat jordgubbar, fikat, grillat, tagit hand om ett influensadrabbat barn, träffat före detta grannar, träffat gamla kompisar och jobbarkompisar och golfkompisar och bror med familj, glott på fotboll, åkt båt och så för att knyta ihop semesterpåsen: sett på Zombiefilm.



Första dagen i NY snurrade vi runt på Times Square och undrade över varför de byggde upp en scen och dekorerade den med reklam för filmen World War Z. Det förstod vi emellertid när vi tittade på TVnyheterna morgonen därpå. De förberedde bara premiären då stjärnorna med Brad Pitt i spetsen skulle visas upp.

Sen såg vi trailern för filmen mer eller mindre varenda morgontvtittarstund.

Semesterns sista timmar har vi därför ägnat åt film - World War Z. Den var bra - läskig och lite rolig.

Nåväl, nu dröjer det ett tag innan det blir sommarsemester igen.

Det är bara att jobba på!



Filmtext: Sångaren Nate Ruess kämpar också på.  

Bildtexter: lite diverse från semestern. Högst upp en riktig american bagel med peanutbutter. Jisses så gott!

Inga kommentarer: