torsdag 24 januari 2013

Det rör på sig

Nytt år - ny bostad.

Men först försäljning av den gamla.

Nästa vecka London. En rejäl dos av intryck och nya tankar. Förväntar jag mig. Tar med mig lilla paddan och bloggrapporterar för den som kan tänka sig vara intresserad av modernt lärande och smart kommunikation.

Annars då?

Jo tack. Träningen ligger nere. Och det funkar inte i längden. Spinningkompisarna är helt rådvilla utan mig. Så efter allt husbestyr - då jädrar anamma återuppstår träningsfreaket. Inte bara för att rädda träningskompisarna - åh nej - mest tänker jag ändå på min nygamla golfkarriär som drar igång med stormsteg i vår.

Cirkelträning blir bra. Styrketräning i grupp under press. För med spagettiarmar, krockkudde-magmuskler och ostbågerygg behöver man aldrig leta efter bollen mer än 5 meter framför sig och det är kanske praktiskt men inte ändamålsmässigt. För då ska det ju slås på bollen, å andra sidan, hela hela tiden. Och det går ju inte för jag är ju på golfbanan för att snickesnacka med min gamla goa golfkompis. Mest.

Framtiden bjuder förhoppningsvis på ett himlans ståhejigt jämnårsfyllningsparty också. Små planer smids. Sångare och band är vidtalade. Och positivt inställda. Oklart vad de har för namn. Också Ovidkommande så länge de kan dra av några riktiga partydängor. Har man bara ett band har man nästan hela festen klar. Så. Nöjd. Så. Länge.

Men innan jag kliver in i medelålderns medelålder ska jag åka till London. Besöka Bett. Riktigt riktigt najs.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man få ett test från England tro?
MVH Sigge

infoufot soon lost in London sa...

Sigge: självklart :)