måndag 26 november 2012

Passa dig för "biljetten"


Visst har väl du också varit med om att du har haft en fett bra idé som varit så bra att du bara inte kunnat låta bli att dela med dig av den? Och visst har det hänt någon gång när du haft en så där ultramegabra idé att du möts av en riktigt glädjedödande kommentar.

Visst är det trist!

Nu har boten kommit. Eller boten och boten - ett motmedel som åtminstone kanske kan få glädjedödare att skämmas en aning eller i bästa fall tänka efter lite grann.

Motmedlet är ett biljettblock med ett antal biljetter som du helt enkelt delar ut vid behov. "Våra vanligaste invändningar mot förändringar" heter blocket och här finns lämpliga biljetter att överlämna till den som gör invändningar vid gruppmöten, konferenser och dylikt.

Några smakprov på biljettext :

  • Så här säger vi alla "Vår branch är annorlunda"
  • Här stoppas all entusiasm "Det här har vi prövat förut".

Jag fick det här biljettblocket idag tillsammans med orden:

- Jag har inte vågat använda biljetterna ännu. Jag hoppas på dig!

Det är ett stort förtroende som jag kommer att förvalta på allra bästa sätt. Jag kommer omgående att börja dela ut biljetter om och när det behövs. Jag kommer att följa upp biljettutlämningen med en intervju kompletterat med ett porträttfoto på bloggen. Biljettmottagaren kommer att få svara på ett antal frågor:

- Hur tänkte du när du sa så där?
- Vad var målet med uttalandet?
- Vad vill du uppnå med vår gemensamma uppgift? Hur tror du vi når dit på bästa sätt?
- Vad skulle du säga om du fick chansen att säga om?




Här har nu såklart alla en möjlighet att få vara med på min blogg, både med namn och bild. Det går självfallet också bra att vara anonym och då får man en fin "tintin-profil-bild-á-là-facebook" istället.

Det allra bästa är förstås om jag får behålla alla biljetter själv :)



P.S Biljettägare kan behöva lite Brimful of Asha party musik!

Inga kommentarer: