söndag 30 september 2012

I´m back!

Man kan blogga av en massa olika anledningar.

När jag bloggade bloggade jag för att jag tyckte det var roligt. Sen slutade jag för att jag tyckte det var...nja inte tråkigt...men jag hade inget att skriva om. Kanske hade jag inte så roligt eftersom jag inte hade något att skriva om, kanske gjorde jag något annat än att ha roligt eftersom jag inte hade något att skriva om eller annars var jag bara trött och att vara är trött är inte särskilt roligt.

Häromdagen, över en god kopp kaffe tillsammans med mycket bra vän, bestämde jag mig för att börja blogga igen. Jag gillar ju att skriva. Jag tycker att det är roligt att skriva och då är det väl själva f*n om jag inte ska ha något att skriva om. Är det så himla illa att jag inte hittar inspiration att skriva så är det inspirationskällorna som är för få och inte skrivandet i sig som är problemet.

Så resonerade vi över den där jättegoda koppen kaffe och en mums-mums á 106 kalorier.

Det gäller att få tag på orsaken och inte gå till angrepp mot symptomen.

Sagt och gjort - jag gick hem och tittade på "80-tals-billboard-music-video-hits" på youtube. Det var fantastiskt roligt. Sen gjorde jag en "California-to-eat-list" som jag postade på fb för att jag kan. Sen tänkte jag jättejätteultramegasuperdupermycket på hur gott det ska bli att ta sig igenom den där "to-eat-listan".

För att åka på reunion-husmorssemester-30-år-senare resa till Californa - det blir roligt det. Roligt för att jag får umgås med en av de roligaste människorna jag vet i hela 10 dagar, roligt för att jag får träffa en massa nya och nygamla människor, roligt för att jag kommer till en ny plats (för nog är den ny - det var 30 år sedan jag var där) och roligt bara för att jag normalt sett inte är ute och reser hela tiden. Kort sagt - det kommer in nya friska fräscha intryck i min hjärna och det behöver hjärnor ibland eller kanske snarare nästan hela tiden.

Så, bästa stadshusbloggen, nu är du igång igen. Här ska bloggas som aldrig förr. Eller bara för att det är roligt.


P.S bara att gå in i redigeringsläge på bloggen, efter 1 års uppehåll, var roligt. Det såg annorlunda ut! YES! Underbart - nytt att lära.

Bildtext: en typisk bästa läge bild. Jag har något ätbart i handen (ser lite oroad över att det börjar ta slut kanske men ändå), roliga kompisar, nytt land och nya äventyr i sikte. Bilden är tagen i södra Californien hösten 1982.

3 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Underbart Olsson, välkommen tillbaka. Ska vi flytta dig till WP? Kram

infoufot sa...

Ja kanske det kanske. Behöver ett ställe som jag också kan mobilblogga från. Funkar det på WP? Klart det gör :)

Arne sa...

Välkommen tillbaka. Jag har saknat dej.