måndag 4 juli 2011

Hasta la vista Gotland...


Väntandes i bilkön på den, säkert men anledning av tjockdimma, försenade färjan.

...I will be back!

Efter en superduperultramegabra vecka på Gotland återstod då bara stugstädning och hemresa. Vi åker i rättan tid då en kylskåpskall dimma sveper in över Visby - hua!

video

Stackars alla Almedalsbesökare som ska gå omkring i dimman. Hoppas den lättar. En kvinna som säkert varit i Almedalen många gånger har i varje fall saker och ting kristallklart för sig:



Gotlandsdricka
Såklart jag provdruckit det lokalt producerade ölet - med varierat omdöme från mig.

Wisby klosteröl är en ganska mesig ale. Den utlovas att vara "fruktig, frisk, smakrik, balanserad med inslag av citrus och smörkola". Det kanske den är - i smyg.

Betyg: två små oansenliga raukar av fem världskända möjliga.

Annat är det med Sleepy Bulldog summer pale ale.

Här lovas "toner av citron och persika i harmoni med karamellmalt", vilket låter inte bara suspekt utan också faktiskt ganska ogott. Men så fel jag har: jag älskar ju öl med toner av citron och persika i harmoni med karamellmalt märker jag efter att ha druckit upp innehållet i Bulldogflaskan.

Betyg: fyra fina raukar på Fårös flashigaste raukstrand av fem möjliga. Och vill jag inte minnas att det var en annan Bulldog som räddade mig från det fasansfulla fastermosterödet förra året. Jo, så var det nog allt.

Sist men inte minst...



Högskolan är byggnaden i bakgrunden - man kan se delar av loggan i övre vänster hörn av bilden.

... har jag nu besökt den högskola som jag senast studerat vid: högskolan på Gotland. Schysst byggnad - har skulle jag ju lätt ha kunnat studerat irl också (fast så blir det inte utan nästa kurs går på högskolan i Växjö).

Hej då Gotland - vi syns snart igen!

2 kommentarer:

Lotta Larsson sa...

Välkommen hem till Tuna!
Här har du öl som passaren en finsmakare som du ; )

semesterufot sa...

Tack Lotta! Apropå öl så var Ölkulturs Mälarbadöl slut på systemet igår - det släpptes 1 juli. Så nu vet jag inte hur jag ska göra :)