tisdag 9 november 2010

Hipp hipp hurra på min födelsedag

Tänk att jag blivit så gratulerad på min födelsedag trots att jag bara fyller ojämna 47! Hur det kommer att bli när jag fyller jämt delbara 48:a - för att inte tala om 50 - törs jag knappt tänka på.

Jag vaknade av födelsedagssång som följdes av frukost och paket. Jag möttes, något lite senare, på jobbet av gratulationer, presentregn och sång. Presentregn och presentregn - det låg ett grattiskuvert på mitt skrivbord som av innehållet att döma inneburit lång planering och förberedelse för avsändaren.


Jag fick förstås också två par strumpbyxor som en annan jobbarkompis felköpt. Hon kom på att jag fyllde år i samma sekund som hon gav mig dem varför de genast omvandlades till en födelsedagspresent.

Nu på kvällen har det födelsedagsfikats tillsammans med släkt och grannar. Då fick jag också presenter. Bland annat en Harboe Guldöl i plastflaska.

Tänk - en hel dag fylld med presenter, sång och gratulationer!

Hipp hipp hurra för en väldigt bra födelsedag!

Bildnot:
Översta bilden visar innehållet i mitt presentkuvert. Det ligger en chokladbit i plastfoliet. Den var lite gammal men ätbar. Lotten, som det nästan alltid brukar vara vinst varje gång på enligt informationstexten, var tyvärr en nitlott. Jag är inte ledsen för det - nästa år vinner jag säkert en resa till Hawaii.

1 kommentar:

Lotta Larsson sa...

Ja, ingen i din omgivning kunde missa att du hade födelsedag. Informatör som du är så hade du noga informerat oss i tid om din stora dag ; )