tisdag 10 augusti 2010

Tid - du är dig inte lik


Idag fyller mitt yngsta barn 15 år.

15 år!!!

För drygt 30 år sedan gick jag ut 9:an. För 27 år sedan var jag och min husmorssemesterkompis i USA som au-pair. För lite knappt 17 år sedan fick jag mitt första barn.

Hur gammal är jag egentligen???

-Om nu den där kokosnöten har en susning om hur gammal hon var när hon fick sitt första barn så är ju det en lätt match att räkna ut, tänker genast den där förstå-sig-påiga bloggläsaren.

Alltså - jag kan räkna!

Men jag kan inte förstå var alla år tog vägen. Mitt yngsta barn är inte längre ett barn. Han är 15 år och inte ens hemma på sin födelsedag. Han är på läger. Snart flyttar han väl hemifrån också. Ja, snart flyttar han hemifrån också...

Jag tröstäter Djungelvrål.

Det gör mig inte klokare.

Eller gladare - det fastnar mest bara i tänderna!

Hursomhelst:



Grattis på 15-årsdagen världens bästa son!

Önskar att du var här idag.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Lätt att säga hur gammal du är.
29 år som alla kvinnor.
Ni blir väl aldrig äldre.
MVH Sigge

infoufot sa...

Tack Sigge. Du har lösningar till alla problem och rätt svar på alla frågor :)

Esset sa...

Du får göra som jag - skaffa en sladdis! Det känns inte riktigt lika jobbigt då när de stora blir tonåringar men det är fortfarande lika obegripligt :)

infoufot sa...

Tack för tipset Esset - men dels jag är för gammal, dels är jag inte heller desperat =)