torsdag 12 augusti 2010

Podcast bra för tjockisar...och även andra

Snart är jag lika bred som lång.

1,70 cm.

Jag har läst någonstans att kvinnor inte ska vara mer än 88 cm runt magen. Är man bredare riskerar man hälsan och livhanken. Börjar man då närma sig en 1,70 bör man ha någon slags plan.

Det har jag.

Att äta mindre är överhuvudtaget inte aktuellt. Mat är meningen med livet. Mat är livet. Och är inte mat meningen med livet så är i varje fall jag ändå hungrig jämt. Och när jag är hungrig blir jag grinig. Och för att kunna behålla något slags socialt umgänge brukar jag därför förebygga grinigheten med mat.

Alltså återstår motion.

Att röra på sig.

Inte mig emot.

Gå. Massor. Långt ofta.



Min iPod är bra mot bukfetma. Jag kan gå hur långt som helst när jag har något att lyssna på. Idag har jag lärt mig att ladda in radioprogram. Det heter podcast och det är urbra. Inte nog med att jag nu börjar lyssna på en massa bra radioprogram som jag aldrig skulle komma på tanken att sitta och passa sändningstiden för - jag hör lite nya röster nu i huvudet när jag är ute och går.

Det är uppfriskande.

Med olika röster i huvudet.

I love my iPod.

Tänk vad tekniken är underbar.



Bildnot:
Förstastörsta bilden har jag hämtat från flickr

3 kommentarer:

Lotta Larsson sa...

iPod med podcast är gärna en "man" kan bära.

Lotta Larsson sa...

Oopps!
Jag menade:
iPod med podcast är gärna en last som "man" kan bära.

infoufot sa...

:) Tack för hjälpen världens bästa Lotta-Potta