onsdag 4 augusti 2010

Massor med malt

Det tredje bartenderpasset denna månad var betydligt mycket lugnare än de två första. Jag hann inte bara snacka London med mina trevliga bartenderkompisar - jag hann också välja ut en öl inför mitt gästbesök på puben påföljande dag.

Märkligt och praktiskt nog sammanföll min fredagsdricks, 60 svenska kronor, med kostnaden för min utvalda lördagsöl.

Strömsholmsbryggda Hård är det närmaste man kommer Ölkulturbryggda Torshälla, vilket är väldigt bra med tanke på att min favvo Torshälla just för tillfället är tvärslut. Hård är en karamelligt maltig pale ale bryggd på amerikansk och engelsk humle. Humlesmaken känns emellertid inte så mycket, däremot har ölet en rejäl maltsmak. Hård är en bra ersättare till Torshälla om än inte lika fyllig i smaken.

Betyg: Hård är en riktigt god maltsmakande öl som får 4 glada ölsolar av fem möjliga.

Inga kommentarer: