onsdag 14 juli 2010

Veckans fastermoster

Imorse när jag tittade mig själv i badrumsspegeln kom jag att tänka på en dag när sonen var sådär 4-5 år och kom infarandes mycket upprörd:

- Mamma mamma! Mohammed kallar mig för fastermoster.

- Vad är det för något, frågade jag.

Det visste inte sonen men trodde att det var något inte allt för smickrande. Det visade sig lite senare, efter att sonen forskat vidare, att Mohammed hade kallat honom för missfoster och inte fastermoster.

I morse när jag tittade mig i badrumsspegeln såg jag nämligen ett missfoster....eller möjligen en fastermoster...något konstigt var det hursomhelst.

Jag förstod ganska snart vad jag blivit utsatt för. Någon okänd hade bitit, alternativt, stuckit mig i ögat, på armen och foten. Jag var svullen och det kliade rätt rejält. Jag är synsvag till och med med två fullt fungerande ögon, kanske var det därför jag hade så svårt att hitta den skyldige med bara ett när jag sanerade sängen och sovrummet. Allt har åkt en vända i tvätten. Lakan, kuddar, överdrag och täcken. Sovrummet och madrasserna har damsugits. Trots detta har jag inte fått tag i den skyldige.

Vad som är helt säker är att det rör sig om sadist. För såklart är man en sadist om man först väljer att sticka en oskyldigt sovande människa först i ögat, sedan på armen och slutligen på offrets skavsår på foten. Det kan också vara tvärtom - hemska tanke - att sadisten är riktigt vedervärdigt sadistiskt och valt att börja med att sticka den oskyldigt sovande människan först på det plåsterkladdiga skavsåret, för att sedan jobba sig vidare uppåt mot ögat...hua!

För övrigt har jag mått finfint och frågade därför sonen om vi inte skulle gå ut och skrämma lite barn. Efter en tavegyl kunde jag nämligen öppna ögat lite. Och då såg jag nästan ännu mer skräckinjagande ut.

Kvarterets alldeles egna Frankensteins monster.

Det tyckte inte sonen - han tyckte det var nog med fastermostrar!

3 kommentarer:

Esset sa...

Vissa gör ju vad som helst för att slippajobba ;) Hoppas du är tillbaka som vanligt idag!

Lotta Larsson sa...

Stackars lilla Monkedonkan, du ser bra eländig ut. Nu måste du unna dig en påse med smågodis och skölja ned det med coca-cola. Och du...när du ändå är i farten köp en saftig hamburgare till lunch.
Ett tips till dig som är alternativare, skiva gurka och lägga på på ögonlocken. Svalkar skönt.
Kramen till dig!

Anonym sa...

Gurka tror jag inte på. Men däremot
massor av öl. Då skiter man i hur
man ser ut efter ett tag.
Sköt om dig.
MVH Sigge