tisdag 6 juli 2010

Vården - årets viktigaste valfråga

Vård, skola och omsorg.

Viktiga valfrågor. För alla. På olika sätt.

För mig är tveklöst vård årets viktigaste valfråga. Jag vill ha vård jag blir frisk av. Jag vill ha den vård jag behöver för att bli frisk - inte vård för att ta bort symptom och låta orsaken finnas kvar för att fortsätta ställa till trassel.

Jag kan få vilken vård jag vill även idag. Fast inte för de pengar jag redan betalt vård för. För mina skattepengar kan jag bara få en slags vård.

Så behöver det inte vara.

I Europa alternativbehandlas 110 miljoner människor av 50 000 legitimerade läkare. Läkare som är utbildade både i skolmedicin och alternativ medicin. Läkare som väljer det bästa ur två världar för att hjälpa människor till ett friskare liv. Ofta väljer dessa läkare alternativa behandlingsmetoder. Ibland behövs skolmedicin.

I år kommer mitt röst att gå till det parti som ger mig det jag vill för mina skattepengar. I år kommer jag att lägga min röst på det parti som vill att folket ska kunna bli och vara friska - på riktigt.

Jag behöver en ny medicin...

Inga kommentarer: