måndag 19 juli 2010

KENT som i allmänbildning

- Vi ska gå på Kent-konsert i sommar, sa jag till sonen för någon månad sedan.

- Nej, det ska vi INTE, svarade han.

- Jo, det ska vi visst det, svarade jag bestämt.

- Jag vill inte, fortsatte sonen envetet.

- Nu är det så att du är inte myndig och jag är din förmyndare. Det innebär att jag enligt föräldrabalken har ansvar för dig ända tills du är 18 år (jag tror till och med att jag har något slags ekonomiskt ansvar tills han fyller 21 - men det behöver han ju inte få reda på!). Som förälder är det mitt ansvar att du har grundläggande kunskaper om samhället - att du blir allmänbildad helt enkelt.

- Kent är Sveriges, ja förmodligen världens bästa band. Är man som du född och uppvuxen i Eskilstuna tillhör det definitivt allmänbildningen att ha varit på minst en Kent-konsert, fortsatte jag.

- Var är det, svarade sonen oväntat eftersom det ser ut som han somnat under allt mitt babblande.

- Parken Zoo, svarade jag.

- Jag hänger med om vi åker till en annan stad, svarade sonen blixtsnabbt.

- Stockholm, 22 juli, Långholmsparken - OK? fortsatte jag väl förberedd på alla svarseventualiteter.

- Ok, vilket hotell ska vi bo på, fortsätter sonen som plötsligt insåg det omöjliga i att protestera mot allmänbildning men att allmänbildning faktiskt samtidigt kan innebära en liten rolig semestertripp med restaurangbesök och hotellvistelse på Kent-köpet.

På torsdag blir det således Kent som i allmänbildning och Isamel som i bästa låten från senaste plattan:





P.S Ring inte BRIS!

Sonen sa idag att Kent faktiskt gjort en bra låt = Ismael. Kan nog bli en Kent-fan av den grabben ändå :)

2 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Haha du är underbar Olsson :D. Puss på dig

Anonym sa...

Konserten i lördags var magisk och våt! :-) Ni kommer att få en minst lika bra upplevelse på torsdag!

AnnaPanna