lördag 17 juli 2010

Andra slags bett och hop(p)

Min bloggkompis Sigge tipsade mig om att öl hjälper mot insektsbett och även annat elände.

Sigge vet allt om öl så jag tog tipset på allvar.


En Gotlands Sleepy Bulldog Pale Ale med "bett och högsvansföring" blev torsdagens insektsmedicin. God, smakrik, fyllig rätt torr öl från bästa Gotlands bryggeriet.

Betyg: tre trötta bulldoggar av fem möjliga.

Och nog hjälper öl mot insektbett. På fredagen var jag bara lite lite svullen - typ jag såg bara lite tröttare ut än vanligt. Lika bra att fortsätt kuren, tänkte jag och gick till bästbästaste Ölkultur för att helt bota bort bettet.


Nybryggda Skiftinge single hop avnjöts i fredagseftermiddagssolen. Skiftinge single hop ale är en kopparfärgad ale bryggd på inte mindre än sju olika maltsorter. Ölet har en fruktig, blommig smak med arom av svarta vinbär. Trots att beskan är relativt stor upplevs inte ölet som beskt utan snarare mjukt och fruktigt.

Jag brukar tycka att den senaste bryggda Ölkulturölen är den bästa någonsin - detta gäller även denna gång. Skiftinge är definitivt en öl inte bara för oss tuffingar från Skiftinge utan kan även drickas och uppskattas av er andra :)

Betyg: fem bettbotare av fem möjliga. När jag vaknade på lördagen såg jag ut helt som vanligt - bettet var botat.

Tack för tipset Sigge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va sugen jag blir!
MVH Sigge

Esset sa...

Vad naiv och lättlurad man kan vara om man vill ;)