lördag 19 juni 2010

Prinsessor är vi allihopa

Som prinsessa kan man göra massor av olika saker på sin fritid.

Som att ladda sin nya 16 GB iPod - som prinsessan på bilden hade för avsikt att köpa redan för ett och ett halvt år sedan - men eftersom det då var en oääändligt lång kö i iPodaffären tog det hela 18 månader att slutligen införskaffa en. Och då hade iPoden hunnit bli 16 GB stor. Vad ska man med 16 GB till? Vet inte - laddade in CD-plattor hela kvällen igår och har trots det massor av GB kvar.

Glad är prinsessan i varje fall över sin nya fina svarta iPod.

Andra prinsessfritidsintressen är att dricka öl med kompisarna. Varför inte en Efes dark. Mycket annorlunda ölsmak. Kaffe helt enkelt. God - förmodligen riktigt god efter maten. Bildprinsessan tog visserligen en före maten - den var god då också.

Rekommenderas och ges betyg 3,5 prinsessbakelser.

Till maten klämde prinsessan en 5 am Saint. Lite misstänksamt, eftersom Saintaren kommer från samma ölfamilj som Punk IPA. Punkaren var ingen trevlig upplevelse till skillnad från Sainten som är en karamellig god amber ale med lite speciell och annorlunda trevlig smak.

Rekommenderas verkligen och ges betyg fyra slottsmiddagar.
Av Saintarens etikett att döma är dock inte mitt ölomdöme att lita på - här kan jag läsa att jag förmodligen inte förstår mig på öl och då särskilt inte god öl. Fast enligt BrewDogs etikettext så är det inte mitt fel - ölutbudet har varit knappt varför bryggeriet ser det som sin mission att öppna mina ölögon.

Prinsessor kan också läsa böcker. Parisoula Lampsos levde under nästan 30 år ett materiellt prinsesslyxliv som Saddams älskarinna. Psykiskt var det mer ett grodliv. Ständigt hotad av Saddams lynnighet. Parisoulas berättelse är facinerande och sorglig - jag kan inte lägga boken ifrån mig.

Rekommenderas verkligen verkligen och får ett helt kungadöme som betyg.

...och SÅ levde vi ett prinsesslyckligt liv i alla våra dagar.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha du är ju allt för roligt, du fuskprinsessan! Det är tur att vi alla kan vara prinsessor, eller hur? :-)

AnnaPanna

Lotta Larsson sa...

Ja, hakade också på prinsesstrenden och "klädde mig" i tiara via flickr. Jag är ju en sååå modern prinsessa ; )
http://iktiskolan.blogspot.com/2010/06/i-flickr-blev-jag-en-prinsessa.html

Sigge sa...

Plus. Prinsessbilden. Vacker som en
vårdag i maj.
Minus. Det testet skulle passa mig.
Riktigt avundsjuk på Punken.
Aldrig smakat. Tror du retas lite.

infoufot lost in bloggspace sa...

Tack Sigge - jag tycker själv att jag passar riktigt bra som prinsessa...också. Tyvärr, jag retas inte - Punk IPAn var ogod. Jag trodde inte heller att öl kunde vara något annat än gott men där har du undantaget som bekräftar regeln.

Anonym sa...

Vilken fin blogg !!!!

Mycket öl verkar det gå åt. Såg prinsessan hängandes med en öl i handen utanför ett av stadens hotell igår kväll. :-)

Boktips:
"Slumpen är ingen tillfällighet" av Jan Cederquist. En mycket tankeväckande bok att läsa i mindre portioner tillsammans med ett glas öl.

Slumpen är i vissa fall dessutom den sista skvätten i glaset, fast det är inte det boken handlar om.

//Anne-Li

prinsessufot lost in royaltyspace sa...

Jaah, vad är väl en bal på slottet mot en trevlig mat- och ölkväll.

Tack för boktipset - boken ska lånas. Nu har ju äntligen prinsessan släppts ut ur pluggslottet vilket ger massor av tid till läsning.

P.S Varför ränner du ute själv vareviga kväll förresten ;)

Götilda sa...

Snyggt med böckerna! Hur fick du dit dom prinsessan?

infoufot lost in bloggspace sa...

Götilda: Blogger har knåpat ihop en massa nya fina layoutmallar - så jag har helt enkelt bara val en ny mall.

Anonym sa...

Vill bara önska dig och din familj
en trevlig midsommar.
MVH Sigge

midsommarufot lost in summerspace sa...

Tack detsamma Sigge!

Fröken Isakson sa...

Jag vill också vara prinsessa. En prinsessa som vill ut och gå med en annan prinsessa. NÄR? VAR? HUR? Puss på dig olsson. Saknar dig!