söndag 27 juni 2010

En midsommarnattsdröm

William Shakespeare skrev pjäsen En midsommarnattsdröm någon gång mellan 1594 och 1596. Pjäsen innehåller kärlek, avundsjuka och sorg. I pjäsen förekommer också den mystiska figuren Puck.

Min midsommar var mycket mindre dramatisk än Shakespears midsommarpjäs. Min midsommar innehöll sol, mat och trevligt sällskap - som bildobjektet. Så här läskigt galen ser han bara ut när han inte riktigt vet var han har sin boll.


Själv har jag inga bollar att hålla reda på - fast å andra sidan har jag kanske lite svårt att hålla reda på mig själv.

Idag ringde, för femteelfte gången, Telia och frågade efter "Leif Erik Ingemar". Det är ett jädra tjatandes efter honom. Det måste få ett slut:

- Det är jag, svarade jag.

- Är DU Leif Erik Ingemar, kontrollfrågade Teliarösten smått förvånat.

- Ja, svarade jag bestämt.

Teliarösten fnissade lite men fortsatte med sitt ärende tillika sommarerbjudande som "Leif Erik Ingemar" inte visade sig vara intresserad av. Va synd för Telia som ringt så många gånger...helt i onödan visade det sig alltså!

Något senare ringer Robert Någontingsson. Även han vill tala med "Leif Erik Ingemar".

- Det är jag, svarade jag lika bestämt som tidigare.

- Lägg av, det är det ju inte, svarar Robert Någontingsson jättebestämt.

- Är det väl, vem är du förresten? svarar jag något irriterad över att bli uppringd i mitt eget hem och samtidigt ifrågasatt över huruvida jag vet vem jag är eller inte.

- Robert Någontingsson och jag vill tala med "Leif Erik Ingemar".

- Var ringer du ifrån då, svarar jag den här oförskämda människan som inte tror på mig.

- Jag vill tala med "Leif Erik Ingemar"!

Robert "Igeln" Någontingsson fick väl tala med "Leif Erik Ingemar" dåååå!

Kanske var det lite Shakespearedrama över min midsommar ändå med Robert Någontingsson som den mystiska figuren Puck - eller var den mystiska figuren kanske möjligen jag själv :)

Inga kommentarer: