lördag 8 maj 2010

Trevliga Torshälla


Fredagens bartenderpass gav 80 spänn i dricks. Det retar mig! Inte för att jag hunnit göra av med pengarna - hela lördagen har gått åt till att städa bordtenniskansliet och inget annat - MEN jag vill gärna bräcka min bästa bartendervän som har ett dricksrekord på 125 spänn!

Nåväl, full ölserveringsfart på föreningspuben hela fredagkvällen - full städfart på bordtennisklubben hela lördagen. Gissa om jag blev glad när jag kom hem sent lördag eftermiddag och hittar en Torshälla dubbelbock i kylskåpet!

Betyg: Nu har äntligen Torshälla fått upprättelse - Torshälla är stadsdelen som Gud glömde - eller åtminstone som vi Eskilstunabor vill glömma så fort vi kan ;) Torshälla dubbelbock är en rödsvart maltig god lager som har en lätt chokladkaramell smak med en god söt eftersmak. Aldrig någonsin kunde jag tro att Torshälla skulle bli min favorit - men nu är det så.

4 kommentarer:

Anonym sa...

I detta regnrusk så är det eld i kaminen och ett värmande glas rött som gäller. I Torshälla var jag förresten idag. Besökte Systembolaget och for sedan vidare till Solby Gård för potatisinköp. Snart är det dags att fara dit och införskaffa nypotatis och färska jordgubbar. Ja,om 8 veckor så där.
Anne-Li

Chickenbabe sa...

Du glömde väl inte att ta upp förra årets dricks i årets deklaration? För du jobbar väl inte svart? Torshälla har sina ljusa stunder, helt klart. Ha det bäst!

infoufot lost in bloggspace sa...

Anne-Lie: Skönt att höra att du kom oskadd från Torshälla ;)
Chickenbabe: Med den enorma dricksförtjänst jag gör kan jag snart säga upp mig från mitt ordinarie arbete. Bio snart? Eller kanske kan du bjuda på en fika i Torshälla?

Chickenbabe sa...

Fika och/eller bio fixar vi vid tillfälle. Vi hörs! Jag kommer inte att vara på banken i ottan den här veckan...