torsdag 6 maj 2010

Att ta ut segern i förskott

Nu har jag nio godkända inlämningsuppgifter av tio bakom mig på min kvalitets- och verksamhetsutvecklingskurs.


Det är läge att fira. Det är läge att ta ut segern!

- Vaddå - ska det firas och tas ut segrar nu INNAN du har säkrat dina nya goa 15 högskolepoäng? Fira segern kan du göra först när du har den bevisad i tryckt format på arkivbeständigt papper vilandes i din hand, säger vän av kronologisk ordning.

Vän av kronologisk ordning har aldrig varit med förr.

Det har jag.

Det gäller att alla tillfällen att ta ut segrar i förskott. För den som inte tar ut segern i förskott kanske aldrig får ta ut någon seger. Och hur kul är det? Den som tar ut segern i förskott och sedan kan ta ut segern igen har ju varit smart och tagit chansen att fira två gånger. Den som inte kan ta ut någon seger men som haft förstånd att ta ut segern i förskott har ju åtminstone firat en gång.

Så jag ser till att fira när jag kan - jag tar ut segern i förskott. Efter att jag gjort det ska jag börja skriva på inlämningsuppgift 10. Och att fira ger energi - det är bra - man ska ju orkar kämpa ända till slutet så att man får fira igen:



Bildnot:

Image: Suat Eman / FreeDigitalPhotos.net

3 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart ska man fira.
Ta några goda öl ikväll och njut.
MVH Sigge

Anonym sa...

Just i dag är jag stark,
Just idag mår jag bra.
Jag förs framåt av kraftiga vindar.
osv.
MVH Sigge

plugghästinfoufot sa...

Jag firade med att servera andra öl :) Det var full fart på puben igår - riktigt kul! Vi har Sveriges bästa och mysigaste föreningspub: Eskilstuna Ölkultur!