söndag 2 maj 2010

Äsch då

Det gick inte så bra för svenska hockeylandslaget när de spelade i Globen igår. De fick stryk med 4-2 av Ryssland. Fast jag är inte ledsen för det - egentligen. Halva nöjet, eller lite mer, med att glo på hockey live är allt annat runt omkring.

Varför Sverige fick spö är svårt att säga: var de dåliga eller var Ryssland bra eller var det både och. Jag vet inte mer än att annat var det när jag själv var i branschen, se ovan bild. Eller var i branschen och var i branschen - förmodligen använde jag och brosan klubborna till att slå varandra i huvudena med, därav hjälmarna.

Vad jag vet är att Honken, som också hade hjälm på den tiden, inte släppte in några mål i onödan. Det bästa på hela matchen är förresten när spelarna släpps in på plan:

video

Så skulle jag också vilja ha det på morgonen när jag kommer till jobbet; jubel, applåder, glad musik, bomber och granater. Snacka om välkomsthälsning.

P.S till jobbarkompisarna. Jag förstår om ni inte kan fixa en sådan påkostad välkomstcermoni varje morgon. Men kanske kan ni tvinga någon stackars försynt prao att stå och vifta med ett tomtebloss och viska ett knappt hörbart välkommen någon gång då och då.

P.S igen: få bara ingen inspiration av publikens buande när Team Russia kommer in på plan.

5 kommentarer:

Lotta Larsson sa...

He, he...jobbigt att vara lillebror och tvingas ha hjälm året om. VM på era hjälmar stod det för Värsting Monica eller?!

värsta Monica sa...

Ojojojojoj va Lotta har vilat :) Vi syns imorgon.

Fröken Isakson sa...

Bra uppslag Mo, ska tänka på det när jag är tillbaka. Kanske vi kan sluta upp på morgonen och ha en kortege till jobbet. Med dunder och brak ;). kram kram

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen.
Önskar Sigge

Monica mitt på namnsdagen sa...

Tack Sigge!