lördag 17 april 2010

Fy skäms på er!


Jag har ett Hemköpskort.

Klart jag har ett Hemköpskort - jag tillbringar ju mer tid på Hemköp i veckorna än någon annanstans. Alltid är det något som ska handlas, alltid är det något som är slut, alltid är jag hungrig...

Häromdagen skickade Ikanobanken, som på något sätt är inblandad i mitt Hemköpskort, ett brev till mig. I brevet fick jag veta att "nu har ditt kort blivit ett ännu tryggare sätt att betala, med Ikano Betalskydd".

Inte nog med det:

"Du har valt att ansluta dig till Ikano Bank Betalskydd enligt nedan..."


Nog för jag gör massa konstiga och orationella saker - men jag brukar åtminstone komma ihåg dem. Och jag är helt säker på att jag INTE tecknat någon försäkring på sista tiden. Vad sjutton är det här? Vem är det som tecknar försäkringar i mitt namn? Den rackarn ska jag ha tag i. Den rackarn ska jag mosa...

Sagt och gjort - dagen därpå slog jag, i ett rätt upprört tillstånd, Ikano Banks kundservice telefonnummer.

- Hej, börjar jag artigt och talar samtidigt om vem jag är.

- Jag är tämligen upprörd, fortsätter jag. Någon j*vel har tecknat en försäkring i mitt namn. Och nu vill jag veta vem f*n det är, fortsätter jag och känner hur jag bara blir mer och mer förbannad varför jag använder samliga svordomar jag kan i en och samma mening.

- Ja, då ska jag se, svarar den kvinnliga Ikano-Banks-Kundservice-anställda från andra sidan tråden.

- Ja, det är du, fortsätter hon. I samband med de två sista Hemköpsinbetalningarna har du betalat in för försäkringen.

- Vad i hela friden säger du, säger jag. Menar du på fullt allvar att jag har tecknat en försäkring för att du kommit på den lysande idén att lura på mig en försäkring genom att, lite i smyg, skriva dit en extra rad på min faktura - är du seriös?

- Du har valt att betala in avgiften och det fanns information med i fakturabrevet, fortsätter Ikano-Banks-Kundservice-rösten.

- Jag säger upp försäkringen här och nu och så vill jag prata med CHEFEN, säger jag tvärförbannad.

Försöker människan få mig att tycka att det är mitt fel att jag tecknat en försäkring genom deras tveksamma smygförsäljningsmetoder - så mycket skit tar jag inte!

- Jag registrerar att du säger upp din försäkring nu, säger kvinnan lungt. Kanske är hon van med sådana här samtal, vad vet jag. Vill du framföra klagomål så skriver du till oss.

- JAG VILL TALA MED CHEFEN! fortsätter jag nu med stora bokstäver.

- Det går inte - du får skriva ett brev till oss, fortsätter kvinnan benhårt och jag tycker mig höra ett litet hånflin.

- Vaddå, har ni ingen CHEFEN, frågar jag vidare.

- Vi arbetar inte så - du får skriva ett brev.

Ok, jag ger mig. Inte sjutton tänker jag skriva ett brev till den anonyma Mållgan-CHEFEN - just nu har jag mer lust att skriva ett brev till PlusSverker.

Fy skäms på er Ikano-banken - lura pålitliga kunder på detta sättet. Inte vill ni att vi kunder ska försvinna?




Bildnot:
Tummen ned har jag lånat av Image: Simon Howden / FreeDigitalPhotos.net

Sedan är det en bild på brevet som gjorde mig så förbannad.

Musikfilmnot:
Kents låt "Dom som försvann" kan man tolka på flera sätt. Ikano-banken får göra det ur ett kundperspektiv.

3 kommentarer:

Sigge sa...

Bra att du tar upp sånt här.
Skall aldrig sätta min fot på
Hemköp eller Ikanobank.

infoufot sa...

Hej Sigge! Är du inte i Göteborg och tävlar???

Sigge sa...

Det är om en vecka.
Just nu laddar jag mentalt.
Lite kinkig idag.
Fatet med IPA´n tog slut igår.