torsdag 25 mars 2010

Tre tydliga tecken


Tre tydliga tecken på att du börjar komma till åren är:

- du kan inte sms:a utan glasögon
- du kan inte svara i din nya mobil
- du måste gå hem från festen då du fått en bristning i vaden efter att ha dansat till första låten

Nu undrar alla trogna bloggläsare - är detta självupplevt av undertecknad?

Nej, riktigt så illa är det inte, men två av tre.


Jag kan absolut inte sms:a utan glasögon, tja det går ganska bra om T9-funktionen är på men annars är det helt kört.

Jag kan fortfarande inte svara i min två veckor nya telefon, eller telefon, det är nog mer en datortelefon. Eller kan och kan...häromdagen tryckte jag på alla knappar när det ringde för att sedan slänga den ifrån mig och gorma:

- Förbannade telefon - det går ju inte ens att svara i den!

Efter ett tag hördes en röst från den förbannade telefonen som sa: hallå hallå hallå! Som tur tillhörde den min dotter och hon vet redan att jag är gammal och mossig så för henne var det inget särskilt konstigt som hände.

Däremot behövde inte jag, som min jämnårige kamrat, gå hem efter att ha studsat runt till låten Jump på värsta bästa festen i lördagskväll. Vanligen dansar jag överhuvudtaget inte, men då alla på dansgolvet hoppade runt insåg jag att: ja, det klarar jag också av. Så jag gick upp och hoppade jag också, jag till och med buggade, fast det kan jag inte egentligen heller.

Min kamrat studsade glatt omkring som en gummiboll mellan tak och golv. Det skulle han aldrig ha gjort för det resulterade i en bristning i vaden och natti natti med tidig hemfärd i taxi direkt efter dansandet.

Nåväl, trots alla defekter lever jag på hoppet om ständig ungdom:




Bildnot:
Mobilglasögonen kommer från

Image: Maggie Smith / FreeDigitalPhotos.net

2 kommentarer:

Sigge sa...

Jag är nog där jag oxå.
På morronen när jag knyter skorna så funderar jag på, om det finns nåt annat jag kan göra när jag ändå har nått ner till golvet.
Fan va bra "Foppatofflor" är.

Anonym sa...

Du är som vanligt galen och självreflekterande - det gillar jag.

Elektroniska sekreteraren AP :-)