söndag 21 februari 2010

Rapport från skidbacken

Vad är bättre än ett par dagar i skidbacken? Efter två dagars skidåkning i Säfsen känner jag mig redo att ställa upp i OS...

Det här var mitt andra besök i Säfsen.

Mitt första besök gjorde jag för ungefär 20 år sedan. På den tiden var jag inte en lika kaxig skidåkare som nu utan jag och Chickenbabe höll oss mest i barnbacken. Det jag minns mest från den resan var att Chickenbabe ramlade hela tiden och ägnade större delen av Säfsen-semestern till att försöka ta sig upp - vilket hon inte fick mycket hjälp av mig med - jag hade ju nog med mig själv. Jag minns också att vår kompis, som huggit sig med en yxa i knät strax före resan och därför inte kunde åka skidor, i sin tur ägnade större delen av sin Säfsen-resa till att försöka få upp Chickenbabe på skidorna igen.

Det var en kul resa.

Det var den här också.

Skidåkningen var perfekt dag 1 med strålande sol och underbart stilla snöfall. Dag 2 snöade och blåste det, varför jag inhandlade mig en Säfsen-rånarluva. Den blev jag jättefin i!

Trots den fina och varma nya luvan gav vi upp efter en halv dags skidåkning. Istället åkte vi hem till lilla stugan och försökte, med hjälp av alla märkliga klockor, lista ut vilken tid det var.

Vi hann också göra ett par besök i Säfsens matbutik. Det var de glada för.


Och såklart klämma en liten after-ski-öl. Och få stryk i Yatzy.

Det är härligt med skidsemester!

2 kommentarer:

Lotta Larsson sa...

Du ser ut som som Fantom, fast svart, när du far utför pisterna. Ett par vändor till matbutiken?! Tog skumtomtarna slut eller?

skidufot sa...

Hej Lotta Potta! ÄNTLIGEN är du hemma! Fattar du hur HEMSKT det har varit här utan dig??? Nej, det gör du förstås inte!!! Men kom ihåg, särskilt imorgon, att JAG har SLITIT som bara den! På din fråga; nej, skumtomtarna tog inte slut men väl mjölkchokladen, djungelvrålen, chipsen och coca-colan.