söndag 28 februari 2010

Lomhörd, förkyld eller bara gammal?

Trots att jag släpat runt på en ihållande förkylning hela veckan gav jag mig, glad i hågen, av till Stockholm på fredagkvällen för att se världens bästa band nämligen KENT!

Jag laddade med en treo, dubbeldos Nezeril och en halv rulle Marabou - mer behövdes inte för att jag skulle känna mig på topp. Det största orosmomentet var just färden till Annexet.

Chickenbabe och jag är inte kända för att hitta rätt om ens hitta överhuvudtaget. Döm om vår glada förvåning när Chickenbabes bilstereo började prata med oss när vi susade fram på E20 som bäst och vi insåg att det inte bara var en stereo utan också en GPS.

En GPS ska man ha, då blir man glad och hittar rätt samt kommer i tid till konserten! Vi var i så himla god tid att vi fick oss en varsin "balkongbiljett", vilket innebar att vi hade bästa platserna med upphöjd utsikt ut över scenen.

Själva konserten då?

Tja, jag är tyvärr tvungen att hålla med alla tidningsrecensioner - den var ok men inte mer. Jocke Bergs á là minute koreografi innehöll som vanligt blandade småskutt och ett och ett annat högre hopp, vilket är helt enligt rockstjärnemanualen. Scenografin och ljussättningen var allt från rätt trist och vanlig till överraskande och kul.

Låtvalen var såklart toppen. Alla Kents låtar är bäst, alltså kan inte spellistan bli annat än urbra. Däremot ljudet! Alltså, varför har inte världens bästa band världens bästa konsertljud? Jocke Bergs underbara röst försvann nästan helt, alla fantastiska och vackra nyanser som jag kan höra hemma när jag spelar Kent-CD-plattor var överröstade av något slags skrän.

Om det hela berodde på att jag var förkyld eller bara som vanligt lomhörd är oklart. Sonens slutsats meddelande han mig tillsammans med ett stort flin:

- Mamma, du håller på att bli gammal.

Riktigt bra var i varje fall våra, nästan VIP-platser med vy, om än inte från ett luftslott ovanför molnen, en bra bit från marken:


4 kommentarer:

Lotta Larsson sa...

Skicka sonen på uppfostringsanstalt...håller på att bli gammal? Du? Vilket skämt!

Gammelufot sa...

Tack Lotta min vän i åldersnöden. Kan du tänka dig att anordna ett litet uppfostringscamp?

Anonym sa...

Jag saknar information om den perfekta hemresan....utan GPS...

Chickenbabe

snart ännu mera lomhörda infoufot sa...

Ja du Chickenbabe - om den "perfekta hemresan" lär jag väl få höra nog om ändå!