söndag 14 februari 2010

I min väska

Världens bästa Fröken Isakson utmanar sina bloggkompisar att öppna väskor på bloggen. Här kommer min.

Väskan köpte jag av min dotter för 52 kronor. Den är alltså bättre begagnad och originalinköpt från Åhléns, tror jag. I min väska finns:
  • 4 förpackningar med olika mediciner som jag köpt men förmodligen aldrig tänkt använda
  • 1 rör Treo - bra vid tandvärk
  • 1 rör Alvedon - bra vid tandvärk
  • Min personliga almanacka
  • En ficklampa
  • En tandborste
  • 1 djungelvrålklubba
  • 1 Reisen
  • En halv rulle mentos
  • 1 läkeroltablett
  • 3 halvfulla förpackningar pappersnäsdukar
  • 2 par läsglasögon
  • 1 anteckningsblock
  • 1 kapsylöppnare
  • Diverse pennor
  • 1 tändare
  • 2 plåster
  • 1 åksjukeband
  • Visitkort i och utom ask
  • Kopia av sonens utvecklingsplan
  • En tågbiljett till Stockholm
  • Flera kvitton - de flesta från Hemköp
  • En filmrulle som fastnat i ett halvt glasögonfodral
  • Min plånbok - mest fylld med kvitton även den
  • Min mobil, fast den syns inte på bilden

Tänk att så mycket kan få plats i en sån liten väska!

2 kommentarer:

Sigge sa...

Med så mycket grejer så kommer frågan.
-Hur länge ska du va hemifrån?

Fröken Isakson sa...

Vad kul att få se din väska olsson. Men hur får du plats med allt hihi. Säkert att du inte har två väskor? Kram kram