söndag 6 december 2009

Massor av musik

Musikklasser och musikskolan i Eskilstuna bjöd på årlig Luciakonsert i stadens sporthall idag. Det var första året jag besökte konserten som alltså arrangerats flera år i rad. Det är första året eftersom sonen nu går i musikklass.

Jag är imponerad - konserten var fantastiskt bra - en av de bästa någonsin enligt lokaltidningen.

Fast lite avundsjuk är jag också. Det ser ju så förbannat kul ut att sjunga i kör. Varför sjunger inte jag i kör? Det skulle passa mig perfekt. Min medelmåttiga sångröst skulle lätt försvinna bland en skönsjungande skara körröster samtidigt som jag skulle få chansen att stå på scenen och känna mig som en riktig världsstjärna.

Några medelmåttor var det inte på scen idag.

De såg ut och lät som världsstjärnor allihopa!

Tänk att vi har sådana fantastiska musiktalanger rännandes runt på våra kommunala skolor. Samtliga solister hade lungt tagit sig till finalen i Idol...och vunnit den! Kören lät och såg ut som en änglakör - förutom på slutet - då värsta buset bröt ut. Jag såg nog att sonen och hans kompisar tyckte att det var hur skoj som helst att kasta huvudprynader på varandra och inte bara snurra dem i luften så som repeterat.

Att vi har och har haft fantastiska musiktalanger rännandes på våra kommunala skolor har i och för sig länge varit känt - några har redan blivit, om inte världskända, åtminstone Sverigebäst. Kan bara hoppas att både de och musikskolan fortsätter att leverera musik non stop:

Inga kommentarer: