onsdag 30 december 2009

It ain't over 'til the fat lady sings


Snart är det här året slut.

Inte bara det här året utan hela deceniumet tar slut imorgon klockan 24.00.

Fast det är ju inte slut innan det är slut som den där tjocka damen ska sjunga om %)

I dagens lokaltidning kunde jag förresten läsa om hur man vet att man är för tjock. För att veta om man är för tjock ska man mäta midjemått, body mass index och bukhöjd. Det fanns en bild med så att jag skulle fatta bättre hur det hela exakt ska gå till.



Jag kom på flera saker när jag läste och mätte. Först och främst är hela tjockhetsmätningen ojämställd. Män kan vara tjockare än kvinnor utan att vara tjocka. Sist och minst - jag kanske är lite lite lite för tjock möjligen ibland. Midjemåttet fixade jag utan fusk. Body mass index fixar jag i princip om jag räknar fort och bukhöjden läste sonen av och jag är rätt säker på att han läste av fel så där klarade jag mig nog också.

Alltså behöver jag inte ha något bli-mindre-tjock-nyårs-löfte.

Det är bra det. För ska jag bli mindre tjock måste jag sluta äta godis och något så korkat kommer jag aldrig att lova mig själv.

Så innan den tjocka damen sjungit klart önskar jag er alla ett gott nytt år!

Må jorden fortsätta snurra runt solen och må Kent spela in fler musikaliska pärlor:


Bildnot:
Den perfekt lagom tjocka sjungande damen på bilden sjunger på Kent-låten Berlin. Varför hon har cykelhjälm förtäljer inte storyn men troligen är hon ute och cyklar.

1 kommentar:

Sigge sa...

Usch för sådana grejer.
Jag kör den gamla klyschan,
Jag är inte för tjock, bara en dm
för kort. Så nu ska jag jobba på att bli längre.
Gott nytt år på däjj.