fredag 25 december 2009

En jul med Vänner

Tonåringarna önskade sig nya mobiltelefoner i julklapp. Sonen fick sin redan för ett par veckor sedan. Dottern väntar in sin födelsedag för att kunna få en telefon av dyrare sort.

På golvet under julgranen var det tomt sånär som på ett hundratal barr.

När jag fyllde år för ett par månader sedan önskade jag mig Vänner-boxen. Den fick jag inte. Däremot fick jag två säsonger av Vänner, vilket jag förvisso blev glad över. Månaden därpå kom mannen hem med två säsonger till. Då blev jag ännu gladare. Man blir jätteglad av Vänner.

Ekvationen "inga julklappar under granen" och "sex säsonger av Vänner som fattas" gjorde att jag kom på den lysande rävinspirerade idén att raska på Vänner-box-inköps-processen. Alla i familjen gillar Vänner.

För att det skulle bli lite paket under granen, om än inte lika många som barren, så slog jag in en julklapp från varje vän.

Dottern fick en modetidning från Rachel. Sonen fick tre chokladkakor från Joey. Familjen fick ett städkit från Monica. Chandler gav familjen Vännersäsong 5 och Ross säsong 6. Av Phoebe fick vi en blockflöjt, som jag hittade bland barnens gamla musikskolegrejor.

På julafton gick jag ut och hämtade in Vännerpaketen från bilen, där de gömt sig över natten. Tonåringar går ju som bekant aldrig och lägger sig på kvällarna, vilket ger fördelen att det inte heller går upp tidigt på mornarna, varför jag då kunde julpyssla i lugn och ro.

Sedan satt jag mig och väntade brevid julgranen för att se tonåringarnas reaktion. Fem kaffekoppar senare ramlade tonåringarna yrvaket upp. Ögonen blev rätt mycket större när de fick se att det fanns paket under granen - var kom de ifrån?

Visst tyckte de att paketen var roliga.

Precis som Vännerna:



JulBlogg-OlssoN

1 kommentar:

Lotta Larsson sa...

Vänner kan man alltid lita på och god fortsättning.