söndag 29 november 2009

Utan inspiration och idéer


- Varför bloggar du inte längre, frågar bästa vännen?

- Har inget att säga, svarar jag.

Hur i hela världen kan det vara möjligt - mitt huvud brukar koka av idéer som måste ut på ena eller andra sättet.

Nu är det tomt.

Är jag deprimerad!

Nä!

Förvisso tror alla människor att människor som konstant lyssnar på Kent blir deprimerade men jag blir glad av att lyssna på Kent. En del låtar är onekligen lite sorgliga, det är helt sant, men Kent är 100 % inspiration. Jag lyssnar en del på deras nya platta. Den är den bästa av alla. Det har jag alltid tyckt om nyaste Kent-plattan.

Håller jag på att gå emot någon slags 40-års kris?

För när jag fyllde 45 så började jag fylla bakåt - alltså inte 46 därefter utan 44 vilket innebär att jag närmar mig 40-årsdagen med stormsteg.

Barnen blir äldre och jag närmar mig 40 - saknar jag småbarnstiden? Nä, varför ska jag göra det? Att ha tonåringar är nästan som att ha småbarn. Man får ta mig tusan aldrig sova. I natt kom dottern hem runt halv 2 och innan jag visste om jag skulle gå och möta henne vid bussen eller om hon skulle ta taxi så fick hon skjuts hem av en kompis brosa. Lätt att koppla av och sova då, eller?

Var är all inspiration och alla idéer?

Kanske är inspirationen och idéerna på väg tillbaka när jag väljer att skriva ett sådant här blogginlägg om typ ingenting.

Trots en svart bloggmånad hänger jag alltså envist kvar:

4 kommentarer:

Esset sa...

Jag fick samma fråga från en kollega i veckan. "Varför bloggar du inte längre?" Det var bara det att hennes statuslänk inte hade uppdaterats. Jag bloggar visst. Det jag vill ha sagt är att du bloggar visst, hela tiden, fast du har inte uppdaterat din statuslänk ;)

Lena Carlberg sa...

När din inspiration tryter så skulle du ju kunna ha en gästbloggare. Någon intressant person som skriva om nå kuligt, läskigt eller bara intressant i största allmänhet. Fundera på om du inte känner någon sådan person......

infoufot lost in bloggspace sa...

Urbra idé Lena. Satt nämligen just och funderade på vad i hela världen jag ska blogga om...och det enda jag kom på efter massor av betänketid var derivata. Såklart inspirationen är slut när det enda man kommer på att blogga om är derivata.
Du får inloggningsuppgifter på mailen när jag bloggat om den där derivatagrejen...hum...behöver kanske hjälp...

Lars Hultqvist sa...

Bästa Kent är förmodligen 'Vapen och Ammunition
, eller 'Hagnesta Hill' eller kanske 'Döden och jag'. Har bara haft 1 vecka att lyssna in mig på Röd men tror inte att den kvalar in bland de 3 bästa.