lördag 21 november 2009

Nu är det klart!

Söndagkväll.

Då var det bara gardinerna kvar då.

- Tar du och sätter upp gardinerna så är vi klara med vardagsrummet sedan , säger mannen.

Jag? Sätta upp gardinerna? Vadå för - jag har ju köpt dem - räcker inte det? Visserligen var det Fröken Isakson som var mig behjälplig kring inköpet, men jag betalade åtminstone alldeles själv.

Jag funderade intensivt på hur jag skulle ta mig ur det här arbetsslaveriet som gardinuppsättning skulle innebära. Gardinerna var dessutom helt säkert för långa vilket medför att de skulle behöva fållas - hua! Jag fick en snilleblixt - såklart jag skulle använda mig av det här med kvinnofällor och genusperspektiv - det borde funka!

- Vad menar du, svarade jag. Är det bara för att jag är kvinna som jag ska hålla på med gardiner, fortsatte jag.

- Nej, det är för att du inte gjort något annat i arbetet med att renovera vardagsrummet, svarade mannen lungt.

Hoppsan! Det argumentet hade jag inte väntat mig även om det är helt sant - bara att fålla de där gardinerna och sätta upp dem då...

Som tur var hittade jag ett textillimband som gjorde hela gardinprocessen uthärdlig och titta bara på resultatet - fantastiskt fint!

Nu är i varje fall vardagsrumsrenoveringen klar och jag hoppas det dröjer ett tag innan vi tar nästa rum - det här med gardinpyssel var ganska slitsamt ;)

Bildnot
Nedre bilden: klart å klart - en banankartong med grejor som man inte vet vad man ska göra av har väl alla familjer mitt på golvet i några år, eller?

Inköp av en ny lampa att ställa på tv-bänken är också kvar att göra. Är visst min uppgift det också har jag fått höra. Slit och släp...

6 kommentarer:

Lotta Larsson sa...

Läckert!
Du har väl visst jobbat, du är ju arbetsledaren ; )

infoufot sa...

Ja, just det Lotta - det är faktiskt hårt arbete att vara arbetsledare. Tur att du äntligen är tillbaka med alla klokheter!

Anonym sa...

Jättesnyggt! har just besökt äldste sonen som renoverat sitt sovrum precis i er stil. Allt i svart o vitt. Stilfullt. Sedan kom jag hem till yngste sonen som köpt ett knallrosa litet kylskåp till vardagsrummet. För ölen- eftersom det är 1,2 m till köket. Och sedan har han hittat en ratad plastgran i trappuppgången som han tänker spraymåla i regnbågens alla färger. Smaken är som baken.....

Anne-Li

infoufot sa...

Anne-Li: Kan absolut tänka mig ett knallrosa litet kylskåp för ölen i vardagsrummet - det var en jättebra idé.

Esset sa...

Kanonfint! Kan du komma och vara såna där inredningskonslut hos mig med....det skulle väl kunna passa...att tala om vad andra ska göra ;)

Fröken Isakson sa...

ÅH så fint det blev. Kanoners. Nu väntar jag ivrigt på inbjudan ;). Och vad himla kul det var att träffas igår. Kram kram min vän