söndag 8 november 2009

Ett blogginlägg om ingenting

Vanligen när jag inte bloggat på en hel vecka har jag varit på resande fot.

Så även nu.

Idag var jag till IKEA i Västerås.

Att shoppa är hemskt. Jag gillar det verkligen INTE. Innan vi åkte försökte jag tänka positiva tankar - min hjärna nästan exploderade - jag försökte se framför mig hur fint och klart vardagsrummet skulle bli efter IKEA-besöket. En kort sekund kände jag nästan, men bara nästan, en liten strimla shoppinghopp.

Så kom jag till IKEA. Då gick det snart över. Först när man kommer in kan man onekligen inte låta bli att tycka att det ska bli lite pyttekul att glo på möbler, men strax efter fåtöljerna börjar utmattningskänslorna att komma.

Ingvar har tänkt på det där. Han vet att vi med svår shoppingallergi behöver motivation. Det är därför han lagt en fantastiskt oas mellan "tag-själv-hyllorna" och mattavdelningen. Efter en god och billig lunch fick jag ny kraft att ta mig genom både lamp- och ramavdelningen utan större nervsammanbrott.

Shoppingturen blev inte bättre av att jag längtade hem till kanske den bästa bok jag någonsin läst. Och till senaste plattan av Kent - fast Kent följde med mig i bilen.

På dit och hemvägen funderade jag på vilken av låtarna på nya plattan Röd som är bäst. Som vanligt har Kent gjort en platta med bara bästa låtar, vilka fick stärka mitt shoppingstressade hjärta:



Textnot:
1) Vilken är den "kanske bästa boken som jag någonsin läst"? Spännande fortsättning följer.

2) Börjar vardagsrumsrenoveringen bli klar - ja det var då sannerligen på tiden! Bloggbildredovisning följer.

3) Men var har människan varit i en hel vecka då - knappast på IKEA, eller??? Det kan man fundera över. Det man inte behöver fundera över är att bloggaren i fråga faktiskt gör allt vad hon kan för att häva finanskrisen med detta fanatiska shoppandet.

4 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Du vet att jag kan stödja dig i ditt antishoppingbeteende precis när du vill ;) . Helt kostnadsfritt hihi. Kan till och med erbjuda shoppingtjänst om det inte skulle funka. Kram kram vännen. Ps. Sov så gott och oroa dig inte inför morgondagen....ett år mer eller mindre spelar ju ingen roll ;)

infoufot sa...

Tack Isakson - du är bäst <3

Sigge sa...

Såg häromdagen på Ullaredsprogrammet på TV.
Uschiameja. Har lovat mig själv att
jag ska aldrig, aldrig åka dit.
Det finns mysiga affärer som jag kan finna nöje i att gå och titta.
Kommer inte riktigt på namnet, men dom har en grön skylt på utsidan.
Det är mycket sportdrycker där.

Anonym sa...

Själv shoppar jag nästan ingenting och när jag gör det tänker jag verkligen till. Läste förresten om ett ungt klädföretag som startat egna fabriker i Indien med goda o respektabla förhållanden då de börjar tänka efter hur alla billiga kläder de själva köpte kunde vara så billiga.

Men nu vill jag veta vilken "den bästa boken" är??? Nu!
(Har förresten börjat läsa Åsne Seierstads som jag fick låna av dig. Bra!)