söndag 11 oktober 2009

Snygga Skogstorp

Skogstorps India pale ale är en ljus föreningsbryggd ipaöl. Precis som kompisen Fröslunda säljs den från och med någon vecka sedan på systembolaget.

Som fotbollsöl är den perfekt. Framför allt när svenska landslaget spelar VM-kval mot Danmark.

För då är Skogstorps snygga ipaöl den enda behållningen. En riktig god behållning.

Skogstorp är ett fylligt öl som har bryggts på pilsnermalt med stänk av wiener- och karamellmalt. Sedan tidigare ölerfarenheter vet jag att jag är kompis med just karamellmalter.

Enligt Skogstorpsölet alldeles egna webbsida har ölet en kantig beska som hänger kvar länge och som inte är något för "veklingar". Trots att jag själv inte upplever mig som någon öltuffing tycker jag att beskan är perfekt avvägd.

Svenska landslaget skulle definitivt behövt lite Skogstorp-power inför danmarksmatchen...

Betyg: fem snygga Skogstorpssmaker av fem möjliga.

1 kommentar:

Jan Segerström sa...

Skogstorp:arn låt som det skulle
en för mig. Den ska jag beställa
på bolaget. Är väldigt förtjust
i IPA och APA.
Ang. Fotbollsmatchen.
Det är väl bara att inse att Sverige inte är bättre, även om
många tycker det.