lördag 17 oktober 2009

Med smak av väst

Förra fredagen klirrade 64 drickskronor in i min ölutvecklingskassa efter ännu ett bartenderpass. Hoppsan, säger bloggläsare med fotografiskt minne. Hur går det med bartenderinsatsen egentligen - dricksutvecklingen går rätt ner mot nolläge om ingen skärpning sker.

Nåja, jag är inte särskilt orolig. Kan vara så enkelt att föreningsmedlemmarna blivit bortskämda med den utmärkta servicen och därför börjat ta den förgivet. Det är sån´t säkra bartenderess som en annan får räkna med...

Som vanligt investerade jag öldrickspengarna i ny ölkunskap...och ett säkert kort.

För de 64 kronorna inhandlades:

2 Leffe blonde á 17.90

Matematiskt kunniga bloggläsare ser ju att det där blir hela 66 kronor och inte 64 - generös som jag är inhandlar jag såklart också öl till mannen - kanske mest för att få lite ölsällskap - men ändock generöst. Grebbestad lager fick jag emellertid ölprova på egen hand, då mannens exemplar följde med honom på en utflykt i veckan. Så kan det gå när man försöker vara ölsocial!

Västkustlagern är snäll, medelfyllig och besklagom. På etiketten går att läsa att den har en "fin humlearom" - vilket säkert stämmer då jag inte är ölvetare nog att säga något annat.

Betyg: 3,5 härliga gyllengula västkustsolar. Schysst öl - men ingen hit. Smart att alltid säkra upp med en höjdare som Leffe blonde.

1 kommentar:

Fröken Isakson sa...

Åh en Leffe, vad mumisig! Snart så ;). Kram