lördag 10 oktober 2009

Hopplöst?

VM eller inte VM - det är frågan!

Ikväll gäller det! Ärligt talat tror jag inte mycket på Sveriges chans.

Det känns som om de svenska fotbollslirarna mest är där för att de måste, typ som vid bostadsrättsföreningens höststädning - ingen har någon egentlig lust men alla känner sig tvungna att ställa upp för föreningen.

Förmodligen har jag fel.

Förhoppningsvis har jag fel.

Att få spela i landslaget måste ju vara värsta fotbollsgrejen. Även för världsstjärnor som Zlatan. Det kan helt enkelt inte vara så att han tänker: -Ok, jag tar med mig krattan och skurhinken och ställer väl upp för laget dååååå! när Lagerbäck ringer och säger att det är VM-kvalmatch på lördag.

Men varför känns det som att det inte finns någon energi i laget? Var är "the fighting spirit"? Det känns som om de släpat sig till höststädningen och önskar att den snart ska vara överstökad.

Trots hopplösheten kommer jag självklart att bänka mig i tv-soffan för att hoppas och hejar på Sverige ikväll.

Vad gäller matchresultatet hoppas jag att jag för en gångs skull har fel ;)

Bildnot:
Man kan säga vad man vill om svenska landslaget - men snygga är dom. Bilden har jag lånat från http://svenskfotboll.se/

1 kommentar:

Götilda sa...

Tyvärr fick du rätt. Fast jag tyckte dom stred rätt tappert, ingen höststädning.