fredag 2 oktober 2009

Ha kul på jobbet

- Det är något fel på min nya miniräknare, säger dottern.

Hum, då får vi väl lämna tillbaka den tänker jag genast varpå mannen säger:

- Har du läst bruksanvisningen?

- Vem, VEM, läser en bruksanvisning, svarfrågar jag innan dottern ens hunnit blinka.

Mannen bryr sig inte om den kommentaren utan har börjat vecklat upp och börjat läsa den komplicerat vikta bruksanvisningen långt innan jag ens hunnit till sista stavelsen.

Han flinar:

- "Bär aldrig räknaren i bakfickan då den kan förstöras om du råkar glömma och sätter dig", högcitatläser han direkt från miniräknarbruksanvisningen.

Jag sliter åt mig bruksanvisningen - det här verkar ju vara riktigt rolig läsning vilket är en korrekt bedömning då den fortsätter i samma humoristiska anda:

"Tappa inte räknaren och utsätt den inte för våld" och

"Försök aldrig att bränna förbrukade batterier" samt slutligen

"Av uppgraderingsskäl kan utformningen av denna produkt, inklusive dess tillbehör, ändras utan föregående meddelande".

Efter att ha läst den sista meningen ser jag framför mig hur miniräknaren helt plötsligt bara ändrar färg och blir rosa...he he.

Det spelar alltså ingen roll hur tråkigt jobb man till synes har - till och med att skriva bruksanvisningar kan uppenbarligen bli riktigt roligt om man bara väljer att se möjligheterna.

2 kommentarer:

Sigge sa...

Idag blir det omtappning av öl.
Bra start på dagen eller?

infoufot sa...

...den rör sig ett steg närmare ditt dricksglas alltså :)