måndag 12 oktober 2009

Certifierad bilskollärare

Nu är jag certifierad bilskollärare.

Mer eller mindre.

Jag är har gått, och såklart blivit godkänd i, den obligatoriska och drygt 3 timmar långa handledarutbildning som krävs för att jag ska få börja övningsköra med dottern.

Fast dottern vill inte övningsköra med mig. När hon förstod att både jag och fadern skulle med på utbildningen sa hon bestämt:

- Varför ska du med? Jag ska övningsköra med pappa!

- Ja, och med mig, sa jag ännu bestämdare.

- Det vill jag inte, säger hon nu bestämdast.

- Och varför inte det, svarade jag fågelholkförvånat.

- För du kan inte trafikreglerna, svarade hon blixtsnabbt.

- Nej, men den har jag redan tänkt ut. När pappa har lärt dig alla regler kan ju du sedan lära mig. Smart va? svarade jag rationellt.

Hon svarade inte utan tittade på mig som om jag var galen - alltså inte sådär härligt Thomas-Di-Leva-crazy utan mer seriemördar-vansinnig.

Nu är jag hursomhelst godkänd som handledare. Jag kunde faktiskt ganska många av de regler som den lite mer erfarne bilskolläraren, tillika kursledaren, hann ta upp på tretimmarsutbildningen.

Vilken härlig måndag - jag har både lyckats få en bilskollärarexamen och biljetter till Kents vårturné. Och precis som Kent har jag full koll på döda vinkeln:

2 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Haha du har det inte lätt Olsson ;). Dock förstår jag henne till fullo.....Kram

Esset sa...

Nu förstår jag varför du bor på gångavstånd....:)