lördag 5 september 2009

Birra de L´Italia

Under min semesterresa testade jag öl och skickade omdömen/rapporter till min bloggkompis Sigge som lagt ut dessa vartefter på sin blogg.

Här kommer en kortversion av testerna - länkarna leder till de fullständiga omdömena som alltså finns på Sigges blogg, vilken för övrigt är väl värd att besöka för schyssta öltips.


Ichnusa är en ljus sardinsk birra. Obefintlig beska, smaklös, intetsägandehelt enkelt. Betyg 2 då den åtminstone släcker törsten.








Peroni är fyllig med en mild beska. Betyg 4 minus.









Birra Loken nonna Isa passar bra till mat. Liten beska och tämligen liten smak. Betyg 3.










Nastro Azzurro är ett ganska gott ljust frisk lätt humlesmakade öl med liten beska. Betyg 3.







Sammanfattningsvis är italiensk öl helt ok. Inga större smaksensationer - men de släcker törsten en varm dag och gör sig fint till en god lunch.

2 kommentarer:

Jan Segerström sa...

Hur har du gjort dom fina bilderna
på ölen?
Snyggt med skuggad kant.

infoufot sa...

Tack - jag har hämtat en polaroidbild från nätet som jag öppnar i Photo Shop och använder olika mycket bakgrund av beroende på om jag vill ha text eller inte. Skuggan har jag också hittat i Photo Shop.