lördag 15 augusti 2009

Sämst i klassen

Nu vet jag hur det känns att vara sämst i klassen.

Det var jag utan tvekan på den tävlingsledarkurs för bordtennistävlingsanordnare som jag deltagit i från fredagkväll till lördag eftermiddag.

Efter cirka 12 timmars kursande förväntas jag ha lärt mig allt om bland annat seedning, lottning och hur man bäst schemalägger en bordtennistävling.

Det kan man nog göra om man har förkunskaper.

Det hade inte jag.
Nåväl, det bästa med att vara sämst i klassen är att jag åtminstone teoretiskt sett har haft störst chans att lära mig mest.

Så även om jag inte lärt mig allt om tävlingsanordning är jag sannolikt den som lärt sig mest på kursen ...och det är väl ändå det som är viktigast :)

Bildnot:
Mycket hjälp hade vi av "Lille-Babs" när vi navigerade genom Stockholms innerstad med mål att nå kursanläggningen på Lidingö.

Inga kommentarer: