lördag 8 augusti 2009

Knäck den!

Karlovacko är en ljus lättdrucken lageröl från Kroatien - en typisk "dricka-under-semester-starkt-skinande-solen-öl" som jag själv intog efter en arbetsdag i augusti, då solen var på väg ned och mygguslingarna på väg fram.

Det blir ju inte riktigt samma sak, för Karlovacko är just inget annat än en lättdrucken rätt god solskensöl - ungefär som Efes. Den behöver mat och/eller sol som tillbehör för att komma till sin rätta rätt.

Men det är min åsikt - mannen, däremot, tyckte att Karlovacko var riktigt god och att den smakar lite knäck.

Hum, visserligen lovar systembolaget både inslag av bröd och smörkola - ja, kanske blir det knäcksmak...

Betyg: Tillsammans med sol eller mat = fem nöjda öldrickare. I svensk augustisolnedgång tillsammans med mygg = två sega knäckkarameller.

2 kommentarer:

Sigge sa...

Va avundsjuk jag blir.
Den har jag inte testat.
Själv åt jag kräftor igår som sköldes ner med OP Andersson och
Erdinger Weissbier Kristall.
Testa gärna den ölen till skaldjur eller till fisk. En höjdare.

infoufot sa...

Bra tips - det ska jag testa. Mina tidigare veteöls erfarenheter har ju varit sådär.