lördag 1 augusti 2009

Håller med!

I årets fjärde nummer av tidningen Svensk golf skriver Thomas Ericsson under rubriken "Dags för eftertanke" på "Golfsnack-sidan". Thomas tycker att det nästan är en "fientlig inställning" till nya golfspelare i och med de nya reglerna för att bli godkänd och få officiellt handikapp. Vidare tycker Thomas att dessa "onödigheter" ska plockas bort och att golfandet ska gå tillbaka till 70-tals stucket, då han själv började, och då nya golfare kände sig välkomna. InsändarThomas avslutar med att uppmana till eftertanke och åtgärder!

Jag håller med Thomas!

I dagens lokaltidningen berättar Anna Nordqvist, som inte bara är en framgångsrik lokal golfspelare, om hur det kan vända snabbt i golf.

Efter min faddergolfrunda i torsdags känner jag nu både golfhopp och golfspellust. Jag tror att jag kommer att tycka att det är riktigt kul snart igen - nu när jag får vara ute på banan som en av "de riktiga spelarna".

Jag håller med Anna också!

3 kommentarer:

Lotta Larsson sa...

Jag visste väl att du inte gav upp så lätt.
På't igen vettja!

Jan Segerström sa...

Funderade i morse på att börja
med golf i stället för
stubbrytning. Förresten inte.
Fan va gôtt det är att ta en kall
bira efter lite bökande.
Ser väl lite illa ut om man skulle ta sig en öl efter varje bra slag.
I och för sig så blir det nog
inte många bra slag för mig.

Golfufot sa...

Sigge: he he - nej, skulle jag bara få dricka öl efter att jag gjort ett bra slag skulle jag just nu vara helölnykterist...men som sagt - i golf vänder det snabbt. Kanske spelar jag som en golfgud nästa gång jag går ut på banan.