söndag 9 augusti 2009

En otippad fika

Vardagsrummet ska renoveras!

Golv, tak, väggar, möbler - allt ska förnyas.

Igår åkte vi till tippen med soffan. Det blev totalt tre vändor. Vända två sa mannen på väg ut från Lilla Nyby återvinningscentral:

- På söndag har vi bjudit hem släkten på födelsdagsfika.

Vilket är korrekt. Barnen fyller med 11 dagars mellanrum i augusti och för att förenkla för alla inblandade slår vi ihop släktkalaset till ett tillfälle mellan de båda bemärkelsedagarna. Han fortsätter:

- Var ska släkten sitta och fika?

Hoppsan, tänkte inte på det. Från att tyckt att det varit härligt att bli av med den gamla slitna fula soffan till att vilja ha den otippad var det inte många sekunder.

Om jag hade haft lite superkrafter hade jag kunnat gjort en Stålmannen och bara vridit tillbaka tiden, precis som han gjorde när Lois kolade vippen:



Fast nu har jag ju inga superkrafter.

Tänk vad förvånade släkten ska bli när jag bokstavligt menar att vi "ska-gå-och-fika".

Det blir ett otippat födelsdagsfika!

3 kommentarer:

Sigge sa...

Mycket bra sätt att slippa påflugna
släktingar. Det ska jag ta efter.
"Glöm" plånboken hemma så tjänar du en hacka.
Det gäller att va full i fan när
släktingar dräller in.

Fröken Isakson sa...

Du får hoppas på finfint väder så att ni kan sitta ute :D

Anonym sa...

Varje gäst tar med en egen stol. Eller varför inte "inomhuspicknick på filtar.
Anne-Li