söndag 9 augusti 2009

Det var på tiden

Konserthysteri - så kan jag beskriva senaste tiden. Några lyckligt lottade vänner och bekanta har påmint mig med mycket jämna mellanrum om hur de ägt biljetter till U2-konserten till stor skillnad från mig. De samma har sedan påmint mig med ännu jämnare mellanrum om hur sagolikt fantastiskt konserten var. Ännu ett gäng har varit eller är i Göteborg på Madonnakonserten.

Samtidigt skrev grannkommunens lokaltidningen bara häromdagen att snart gör Robbie Williams comeback. Han har lyst med sin frånvaro de senaste tre åren.

Var har han varit?

Det skriver inte VLT något om. De vet inte heller om det blir någon turné den här gången, varför det även är oklart om det blir någon del 2 av Flykten från hönsgården.

Det finns alltså fler frågor än svar när det gäller Robbies comeback. Vad jag vet är emellertid att det var på tiden att han återuppstod på stjärnhimlen och att jag ser fram emot att bli underhållen av honom igen:



Filmnot:
Det var ett himla mediaståhej, för det gäller ju att såheja om väsentligheter, om just det här konsertinslaget. Robbie ville, enligt media, göra ett bungy jump ner på scen istället för att ta hissen. Men det var för stor säkerhetsrisk och självklart ska man vara rädd om Robbie. I övrigt håller jag med Robbie om att bungy jumpet såklart varit mer effektfullt.

2 kommentarer:

Lotta Larsson sa...

Här är en sida för dig att gå in på http://www.robbiewilliams.se/page1.aspx

infoufot sa...

Underbart! "Reality killed the video star släpps den 9 november 2009!" På min födelsedag - tänk den där Robbie han tänker då på allt :)