söndag 19 juli 2009

Lovar stort håller smått

Efter att ha serverat öl en hel fredagkväll blev jag smått sugen på att klämma en själv. Därför tog jag mina välförtjänta drickspengar, hojade iväg till systembolaget och köpte:

  • 1 Chimay blå
  • 1 Kwak
  • 2 Primátor Premium Dark
  • 2 Primator Premium Lager
Sammanlagt gick det på 102 kronor, varför drickspengarna även räckte till en påse Mini Bubblizz - fast den köpte jag förstås på Hemköp.

Trots att jag gillar öl klämmer jag självklart inte 6 stycken åt gången utan valde därför att prova den, av mig och av ovan nämnda öler, oprövade Primator Premium Lager. Lilla innehållslappen på systembolaget lovade nämligen följande:

"Maltig smak med inslag av humle, knäckebröd, aprikos och smörkola."

Efter att ha druckit min välförtjänta dricksöl undrar jag var den utlovade smörkole-, aprikos- och knäckebrödssmaken var? Inte i den här ölen i varje fall. Primator Preminum Lager är inget annat än en ganska intetsägande öl med just ingen smak alls.

Betyg: en besviken öldrickare av fem nöjda. Skäms på systembolaget som lovar guld och gröna ölsmaker och som sedan håller ökentorrt!

P.S Bubblizzen var lika fin som vanligt! Den får fem gigantiskt stora godisguldstjärnor av fem möjliga!

4 kommentarer:

Sigge sa...

Testade själv lite favoriter
i lördags.
Bl.a. Blå Chimay,(MMMMMMMM).
Primator Dark tycker jag är
skaplig.
Håller med dig ang. Lager.
En lättdrucken som inte sticker ut.

Infoufot sa...

Sigge: Håller med, Primator Dark är god - jag kommer att hålla mig till den framöver :)

Anonym sa...

Själv fuktade jag glasets kant, doppade det i grovkornigt salt. Fyllde det sedan till en tredjedel med färskpressad lime, därefter med krossad is till hälften och sist men inte minst öl dvs Corona upp till brädden. Mexikansk öldrink- så fräscht och nyttigt i sommarvärmen!
Anne-Liiiiiiiiyha

Sigge sa...

Håller med Anonym.
Ska man få nån smak av Corona så
får man tillsätta en del.
Vad är det för likhet mellan Corona
och en kanot?
Jo, Fucking close to water.