söndag 5 juli 2009

Internet gör livet lätt

Jag är en riktig hönsmamma. Jag vill gärna veta lite vad mina barn har för sig - ha lite koll helt enkelt.

Sonen är precis hemkommen från en vecka på Stadium Sports camp. En hel vecka har han varit i Norrköping alldeles själv, visserligen tillsammans med en lagkompis, själv utan vårdnadshavare vill säga.

Sonen har korrekt och artigt svarat på de sms jag skickat till honom varje dag. Själv har han inte på eget initativ skickat ett enda mess till sin mor - åh nej.

Dialogen via Short Message Service blir inte heller särskilt utförlig - jag skulle inte haft en aning om vad sonen och hans kamrater gjort om dagarna om inte Stadium Sports camp haft en alldeles förträffligt väluppdaterad webbsida.

Varje dag har de lagt ut bilder och en liten film från dagens aktiviteter. Snacka om hönsmammeglädje när jag redan dag 2 ser sonen på film.

Tänk vad livet blir lätt med internet!

Bildnot:
Den översta bilden är en visualisering av internet. Den nedre bilden är en visualisering av en hönsmamma.

Inga kommentarer: