torsdag 2 juli 2009

Golfgudarna gråter

Två dagar i rad har jag varit på golfbanan och spelat golf.

Riktigt dålig golf!

Bollarna flyger åt alla möjliga håll - in i skogen, ut i ruffen, över green, ner i bunkern och inte alls.

Golfgudarna måste gråta.

Golfgudarna måste undrar varför det där golfufot springer omkring på en av deras golfbanor helt okontrollerat.

Det undrar jag också.

Men hur svårt kan det egentligen vara?

Tydligen hur svårt som helst.

Så nu har jag en ny golfstrategi. Jag ska köpa mig en radiostyrd golfboll så att jag äntligen kan få lite styrsel på den där golfbollsuslingen.

Då kanske det äntligen blir någon ordning på mitt golfspelande.

Fotnot:
En radiostyrd golfboll köper man sig från webbshopen Roliga prylar. Såklart att golf blir roligare när bollen äntligen går i koppen ;)

6 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Haha skulle vilja se dig på golfbanan med den där radiostryda bollen ;).

Lotta Larsson sa...

Men är inte det fusk?!
Golf är väl en ädel sport eller?

Infoufot sa...

Fusk??? Snälla Lotta - det är ett hjälpmedel!!!

Anonym sa...

Boktips med golfanknytning:
"Albatross av hans Gunnarsson (golf banor är livsfarliga)

Anne-Li

Anonym sa...

oj, nu har vinet slagit till:
jag upprepar
"Albatross" av Hans Gunnarsson (golfbanor är livsfarliga).

Golfufot sa...

Anne-Li: Klart det är livsfarligt att vara på en golfbana. Det finns inte en golfare i världen som har för avsikt landa sin golfboll i skogen när man siktar rakt fram mot green - men ändå händer det! Men du vet - vi golfare är modiga...och utmanar alla faror på golfbanan (det finns ormar och fästingar där också).