fredag 12 juni 2009

Att göra en tavla

Vi tackar av en jobbarkompis som går i pension med en överraskningskväll.

Kvällen inleds med mat och vin hemma hos en lokal konstnär som erbjuder målarkvällar i sitt eget hem. Efter maten väntar fritt skapande på tema "glädje" med hjälp av akrylfärger och en spatel.

Här sitter det inte fast - det målas bokstavligen högt och lågt vilket inkluderar en färginstallation på den lokala konstnärens ateljéklinkergolv.

Under tiden verken står på tork sörplar de nyblivna konstnärerna i sig kaffe och chockladkaka.

Kvällen avslutas med ett gruppfoto på de nyblivna konstnärerna, deras verk och den lokala konstnärens hund (!) samt att vi jobbarkompisar, som avskedspresent, överräcker kvällens alster till den nyblivna pensionären.

Skymtar jag en "Gladus och Gwenneth-ångestblick" i hennes ögon:



Tja, blir det magert att leva på pensionen kan hon ju alltid öppna ett skräckkabinett och ställa ut sina före detta arbetskamraters konstverk.

MålarkluddDirreN

På bilden ser ni mitt verk: "En vanlig dag på intranätet".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också varit hemma hos Barbara med ett gäng kompisar och kluddat loss- så kul. Det var en vinterdag med snö o ol. Insprierade det oss? Njaa, vi målade väldigt mycket svart.
Anne-Li

Sigge sa...

Jag vet hur migrän känns.
Nu vet jag hur det ser ut.

DirreVirreN sa...

Sigge: Ja, det ser faktiskt ut som migrän.
Anne-Li: Svart kan också vara vackert, typ nattsvart.