tisdag 30 juni 2009

Platt 42-tums motivation

Köksrenoveringen var klar i mars förra året. Tanken var då att vi skulle börja med näst-sista-renoveringsrummet till hösten.

Vi och vi - jag gör ingen nytta i renoveringssammanhang. Är oduglig på att tapetsera och måla. Kan göra en viss liten insats vid underarbetsfasen, men då endast i början. När det kommer till finliret ska jag bort. Jag är nämligen inte så noga utan "tar det värsta", vilket inte ger ett godkänt resultat, varken enligt mannen eller mig själv. Det innebär att mannen får göra nästan allt.

Förra hösten kom det aldrig igång något näst-sista-rummet renoveringsarbete. Mannen blev lagledare för sonens bordtennislag och ägnade var och varannan helg i idrottshallar runt om i mellansverige istället. Det lär bli lagledarjobb även i höst, varför näst-sista-rummet renoveringsarbetet måste komma igång nu eller aldrig.

Nu är det golfsäsong.

Och varmt.

Så för att hjälpa mannens renoveringsmotivation på traven har vi idag slängt ut vår gamla tjocktv till förmån för en platt stor och fin 42-tums tv. Mannen är jätteglad. Nu behöver han inte sitta och kisa med dubbla läsglasögon för att se bilden längre. Han kan sitta på andra sidan vardagsrummet och ändå se bra.

Själv bryr jag mig inte så mycket om bildkvalitén. Jag sover ändå mest framför tv:n. Därför tyckte jag att det var nödvändigt att satsa på "extra" ljud, då tvförsäljaren hävdade att det inbyggda medföljande plattvljudet var anpassat för texttv. Och det duger ju inte - tv:ns sövande ljud vill jag ju inte vara utan - vilket innebar att ett litet ljudpaket trillade ner i shoppingvagnen också.

Knappt ett år senare än beräknat är vi då äntligen igång med näst-sista-rummet renoveringsarbetet tack vare en platt 42-tums motivation!

Fotnot:
Nejdå, jag gick inte heller lottlös ur den här bordtennishistorien utan blev invald i styrelsen på två år.

3 kommentarer:

Esset sa...

Nu tycker jag du överdriver lite...Vill man se bio kan man gå på RIO! Sån där stor, platt, svart, blänkande sak som låter i hela rummet vill man väl inte ha. Tittar jag på TV så tittar jag på TV. Den heter inte dumburken för intet! Och då vill jag att ljud och bild kommer från samma ställe! Spela roll om den är 50 cm tjock...jag tittar väl inte påd en i profil?! ;)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.