fredag 26 juni 2009

Monks Café - så nära paradiset man kan komma

Monks Café är, enligt egen utsago, Stockholms enda bryggeri.

Hur det är med den saken vet jag intet.

Monks Café är, också enligt egen utsago, så nära paradiset man kan komma.

Om det är jag rätt säker efter att ha druckit deras Orange Ale.

Ja, det låter väl sådär - Orange Ale - öl med apelsinsmak, eller?

Orange Ale är något så fantastiskt som en apelsinsmakande öl som inte smakar apelsin...alltså jag känner bara en lätt underbar ton av frisk härlig syrlig fruktig citrus på en smakrik belgiska Pale Ale bas.

Betyg: fem nypressade apelsiner av fem möjliga. Får du chansen - besök Monks Café.

Fotnot:
Jag har inte själv besökt Monks Café, däremot Eskilstuna ölkultur som hade en skvätt Orange Ale över från Ölfestivalen som hölls för 14 dagar sedan. Ölfestivalen missade jag tyvärr då jag varit på tårtkalas och lyckats bli matförgiftad precis i tid för bästa ölfestivalen någonsin :(

1 kommentar:

Sigge sa...

Monks är ett ställe som jag kunde tänka mig att tillbringa några dar
på.