lördag 27 juni 2009

Jag älskar min dator

I veckan träffade jag en man, i min ålder - alltså i sina bästa år - som "inte är ett dugg intresserad av datorer". Han kan tänka sig att eventuellt öppna ett mail, men att skicka ett "no no".

- Jag är en sån som säger som hon Ines Uusman "Internet - det är bara en fluga".

Själv älskar jag min dator.

För i den bor mina vänner.

Via min dator når jag mina irl-vänner via msn, e-post och facebook.

I min dator finns min vän bloggen som jag gillar att skriva på - för jag gillar att skriva och det är ju så mycket roligare om någon läser det.

I min dator bor min bästa kompis PhotoShop - hur kul kan man inte ha tillsammans med PhotoShop. Prova får du se!

I min dator finns världens bästa underhållare = youtube. På youtube finns all världens musik, alla världens film, all världens allt man kan tänkas vilja titta och lyssna på.

Och i datorn bor en helt oslagbar kompis - som svarar på alla frågor när som helst: Google!
Lyllos alla som inte blivit kompis med sin dator ännu - de har en härlig upptäckt kvar att göra!

Fotnot:
Till hösten behöver familjen ett antal nya datorer, varav åtminstone en bärbar. Jag röstar för en rosa MacBook.

4 kommentarer:

Esset sa...

Då kan du slå dig ihop med en av mina bästa kompisar som anser att MAC är guds gåva till folket...;)

Anonym sa...

Jag avgudar inte datorer o cyberrymden men visst är det fantastiskt som ett komplement till det verkliga livet. Själv funderar jag faktiskt också på en laptop i engelskt rött som matchar mitt gamla skåp där musikanläggningen ryms. För övrigt köpt hos Klintons! Med koppling till den och en trådlöst nätanslutning kan jag spela all musik jag vill från Spotify, har äldste sonen sagt. För nu när jag äntligen lärt mig ladda ner från Pirate Bay så får jag inte det för honom. Han är rädd att hans gamla mamma ska hamna i fängelse....

Men apropå kontaktnät via datorn så har det aldrig varit så många anmälningar, deltagare, föreläsningar och mingelmöjligheter på Alemdalsveckan som i år. Inget kan ersätta det personliga mötet!

Anne-Li

Fröken Isakson sa...

Åhhh precis en dator i min smak och håller med. I min dator bor även alla mina vänner :D . kram kram

Anonym sa...

Underbart Äntligen nån som förstår. Jag kan inte tänka mig något annat.Ärligt talat har jag inget större behov av vänner jag har alla mina här , från alla hörn i världen. Internet är den största universitet som nånsin funnits i människas historia. Det är revolutionerande och när man väl fått i foten finns ingen återvändo /p