torsdag 4 juni 2009

Åtta grader

Imorse när jag satt och sörplade i mig mitt morgonkaffe gluttade jag som hastigast på termomentern och såg att det var + 8 grader.

I söndags när jag gick min kvällsgolfrunda vid 6-7 tiden var det typ + 28.

Hur kunde detta hända?

Hur kunde temperaturen falla 20 grader på bara några timmar och varför VARFÖR just nu?

Nu när staden firar 350 års jubileum med massor av festligheter:
  • idag Bo Kaspers Orkester
  • imorgon gästas staden av Lili & Susie
  • lördag språkliberalisten Fredrik Lindström uppträder
  • söndag Eldkvarn
och detta är bara några exempel på sevärda evenemang som såklart hålls utomhus.

Det är inte mycket man kan göra åt vädergudarna. Det är bara att göra som gröningarna och lägga till två nollor efter åttan och hoppas på att alla roligheter gör att det snart blir varmt:


JubileumsDirreN

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt rätt inställning, Dirren! Idag tänker jag utrusta mig med långkallingar, täckväst och fingervantar så jag slipper gnälla i tältet. ;-)

Vi ses i vimlet och tältet!

AnnaPanna