söndag 17 maj 2009

Syttende mai

De första tre bollarna jag slog på rangen gick spikrakt och långt. Fick hybris:

"Vad sjutton gör jag här - varför tränar jag - behövs inte - är ju värsta golfproffset", tänkte jag självsäkert.

Storhetsvansinne straffar sig med detsamma. Resten av hinken slog jag som jag brukar: rena tvärmissar, en och en annan halvskaplig och några få underbara klockrena träffar.

Fortsatte golftränandet med att spela den nya anlagda närspelsträningsbanan som består av 6 hål á 35 och 55 meter.

Efter ett välgenomfört träningspass belönade jag mig med glass i solen på golfrestaurangens innergård.

En härlig syttende mai helt enkelt!

GolfDirreN

2 kommentarer:

Götilda sa...

Hur ska jag stå ut resten av våren med en granne som bara kommunicerar små vita bollar... tur det finns öl också

Anonym sa...

vi kanske kan göra gemensam sak och byta ut hennes bollar mot ruttna ägg

:-)VVG