måndag 4 maj 2009

Klurig bildgåta

Det har blivit lite av en tradition här på stadshusbloggen med kluriga bildgåtor som ett populärt och återkommande inslag ungefär vartannat år.

Sist var det så klurigt att vinsten inte kunde delas ut, helt enkelt på grund av obefintliga rätta svar - se Finn fem fel.

Den här gången blir det lättare på alla sätt. Nu ska inga fem fel hittas utan du som bloggbesökare ska bara försöka klura ut vad som härstammar från antiken och vad som inte härstammar från antiken på nedan bild.

För att inte göra uppgiften omöjligt finns facit längst ner till vänster - bara att vända upp och ner på bildskärmen eller annars ställer du dig på huvudet så har du svaret (då blir uppgiften allsidig, lite multi - både mental och fysisk gympa samtidigt).

DirreN

3 kommentarer:

Sigge sa...

Blev lite fundersam på gåtan.
Själv har jag en En(barrträd)
nere vid stugan som jag noppar lite på när jag röker fisk.
Den har funnits där sedan jag va med morfar, som lärde mig röka.
I bildkant till vänster ser jag
en En som är antik.
Alltså, den är Antik-en.

Esset sa...

Visar med en träffsäkerhet jag tidigare aldrig skådat,att det inte är med självklarhet som delarna bildar en helhet när de sätts samman....*klurar*

StadshusDirren sa...

Sigge och Esset: Ni har förstått konceptet - den som letar han/hon finner...någon slags förklaring. Tur för mig att det inte var en pristävling denna bildgåtegång för då hade jag varit tvungen att dela ut fina priser ;)